Кожен учень в нашій школі повинен навчитися змістовно, граматично правильно, зв'язно і послідовно викладати свої думки. У той же час мова підлітків повинна бути живою та виразною. Велике значення в цьому процесі відіграє активний словник учня.
Звичайно, словникова робота є цілою системою зі збагачення і розвитку мовлення дітей з вадами слуху на уроках фізики.
Ця система ділиться на розділи:
- пояснення нового словника,
- закріплення словника,
- включення його в мовну практику,
- лексичні та лексико-стилістичні вправи.
Найлегше учні розуміють поняття, з якими вони стикаються в повсякденному житті: швидкість, відстань, вага , сила , напруга. Набагато складіше працювати із словами: амплітуда, період коливань, частота, довжина хвилі, сила струму. Для того , щоб учні запам'ятали складні слова та вміло їх застосовували, вчитель розробив дидактичні вправи практичного змісту.
Приклад завдань для учнів 10 класу. Тема "Електричний струм"
Упражнение: «Жизненные ситуации»1 . На столе стоит стакан с кипятильником. Саша говорит Вите: «Посмотри, согрелась ли вода?». Витя опускает палец в стакан при включенном кипятильнике.
Почему нельзя так поступать?
2. Коля, вынимая шнур от настольной лампы из розетки, взялся не за вилку, а тянет за шнур.
Что не правильно сделал Коля?
3. «Аня, выключи, пожалуйста, свет», - говорит Вера. Аня с мокрыми руками идет к выключателю.
Что неправильно делала Аня?
Пропонуємо для перегляду відео -результати словникової роботи.
Учень 12 класу-Рибалко Ігор.
Немає коментарів:
Дописати коментар