понеділок, 5 жовтня 2020 р.

Пленерні уроки

     Нарешті розпочався довгоочікуваний навчальний рік. Після  дистанційного навчання діти із задоволенням прийшли до школи. Але карантинні заходи в Україні продовжуються  і вимагають від педагогів пошуку нових форм і методів навчання. Ефективними у цій царині є уроки «просто неба», або їх іще називають пленерними.На таких уроках школярі вчаться бачити, слухати і розуміти навколишній світ та вміти застосовувати набуті знання на практиці.

    На пленерному уроці з біології у 7 класі при вивченні тем: «Збільшувані прилади» та «Жилкування листків» учні змогли побачити не лише те, що вони вивчають, а й спілкуючись з живою природою, спробувати різні шляхи вирішення заданої проблеми.Тому вони набагато краще засвоїли навчальний матеріал, ніж коли навчалися в класах.

    Проведення пленерного уроку є досить ефективним способом для розвитку критичного мислення, уяви, розширення світогляду,ставлення  до розумової праці та самого себе.Учні 8 класу на уроці біології провели проєкт «Цікавий світ тварин» у вигляді схем-малюнків, де кожен згадав особливості будови різних класів тварин. Це сприяло формуванню їх креативності, глобального мислення, розвитку пізнавальної, інформаційної та комунікативної компетентності.

    На  таких уроках під відкритим небом можна вдало пов`язати теорію з практикою та реальним життям. Так  на уроці математики учні 7-А класу не тільки малювали різні види трикутників,а й повторили їх основні ознаки, шукали геометричні фігури в природі.



    На пленерних уроках також підвищується активність учнів, а в результаті покращується  якість запам`ятовування і відтворення досліджуваного матеріалу. Так, під час проведення уроку з  хімії, щоб систематизувати та узагальнити  знання з застосування алгоритму  розв`язування задач , учні використали  не ручки та зошити, а крейду і шкільне подвір`я.

 


   Природа дає зрозуміти, що до всього можна доторкнутися, дослідити та узагальнити знання. Учні 5 класу на уроках природознавства збирали та порівнювали насіння різних рослин. І саме таке організоване спостереження та виконання завдань на лоні природи допомогло вихованцям краще побачити навколишній світ.

    Педагоги «Джерела» ефективно використовують у своїй роботі найрізноманітніші форми пленарних уроків, пам`ятаючи постанови всесвітньо відомого педагога-новатора  В.О.Сухомлинського: «Природа – величезної ваги виховний фактор, що накладає свій відбиток на весь характер педагогічного процесу, як світ, в якому дитина народжується, пізнає навколишню дійсність і саму себе, полегшує виховну роботу і водночас ускладнює її, бо робить її багатшою, багатограннішою».




Немає коментарів:

Дописати коментар